niedziela, 3 czerwca 2012

Tarteletki z bananowym curd, truskawkami i bezą

Kiedy myślę o truskawkach, mam ochotę na ... delikatne połączenia banana z truskawką właśnie :) Do tego słodka beza i bita śmietana. Dla mnie nie ma nic lepszego!

Do tych tarteletek zabierałam się już od dawna. Właściwie odkąd zaczęłam czytać mojewypieki.blox.pl. Przepis na tarteletki z mango, bitą śmietaną i bezą tak mnie urzekły, że postanowiłam próbować swoich sił, ale tworząc coś trochę innego. 



Składniki:

Tarteletki:
  • 250 g mąki,
  • 100 g masła, zimnego pokrojonego na drobne kawałeczki,
  • 100 g cukru pudru ( ja użyłam zwykły cukier),
  • 2 jajka w pokojowej temperaturze,
  • szczypta soli
Curd z bananów:
  • 4 banany,
  • 4  żółtka,
  • 100 g cukru,
  • 5 łyżki mąki,
  • 350 ml mleka,
  • schłodzona śmietana kremówka,
  • 50 g cukru pudru,
  • 300 g truskawek

Przepis na bezy jest tutaj.


Wykonanie:

Tarteletki:
Mąkę wysypuję na stolnicę, robię w niej zagłębienie i tam umieszczam cukier, sól, masło. Rozcieram składniki palcami. Dodaję jajka i szybko wyrabiam ciasto. Wyrobione ciasto owijam folią spożywczą i odkładam do lodówki na godzinę.

Po upływie tego czasu wyjmuję ciasto. Rozwałkowuję podsypując ciągle mąką i wykrawam koła trochę większe niż średnica foremek. Przenoszę je do foremek i dokładnie wlepiam. Dno nakłuwam widelcem.

Piekę ok. 15 min w temperaturze 180 stopni Celsjusza.
Po tym czasie wyjmuję je z foremek i studzę.


Curd z banana:
Banany rozdrabniam na puree. W osobnym naczyniu ucieram żółtka z cukrem na pulchną masę, następnie dodaję mąkę i delikatnie mieszam łyżką. W garnku doprowadzam mleko do wrzenia, dodaję pianę z żółtek i dokładnie mieszam cały czas na podgrzewając aż zgęstnieje. Następnie zdejmuję krem z ognia, dodaję puree bananowe i dokładnie wyrabiam mikserem, tak aby pozbyć się ewentualnych grudek.

Ubijam dokładnie śmietanę i dodaję cukier.

Tarteletki napełniam schłodzoną masą bananową, na to kładę bitą śmietanę i dekoruję wierzch bezą oraz truskawkami. I gotowe.

Smacznego!




2 komentarze:

  1. Zaintrygował mnie ten bananowy curd. Robiłam już pomarańczowy, cytrynowy, mango, ale takiego jeszcze nie. Apetycznie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super wyglądają ;) Musimy się wprosić na takie cudo! ;)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...