środa, 6 czerwca 2012

Frytki inaczej czy zero oleju

Po sukcesie wpisu z domowym twisterem (do tej pory odwiedziliście tę stronę ponad 200 razy :D), stwierdziłam, że przez chwilę podążę tę ścieżką. Dziś kolejna propozycja na zdrowy fast-slow food. Frytki bez oleju. Inspirację zaczerpnęłam z bloga Siaśkowe Gotowanie

Może ktoś się zastanawia, dlaczego piszę fast-slow food? Jeśli tak to wyjaśnię. Odpowiedź jest bardzo prosta: "szybkie jedzenie" w domowym wydaniu jest o wiele wolniejsze, potrzebuje czasu :)



Składniki:
  • 600 g obranych ziemniaków,
  • 6 łyżek jogurtu naturalnego,
  • sól
  • zioła: majeranek, oregano

Wykonanie:
Ziemniaki obieram, płuczę i gotuję w osolonej wodzie. Czekam, aż ostygną. Następnie przeciskam je przez praskę. przyprawiam i dodaję jogurt naturalny, dokładnie mieszam. Na blachę wyłożoną papierem do pieczenia wyciskam szprycą "frytki". Następnie piekę je w piekarniku przez 20 min (temp. 180 stopni Celsjusz), obracam na drugą stronę i piekę jeszcze 5 min.

Miłej degustacji :)




6 komentarzy:

  1. Smakowite! Muszę koniecznie zrobić!
    Po ugotowaniu ziemniaków czekamy aż ostygną i dopiero przeciskamy przez praskę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie, nie napisałam... tak muszą wystygnąć. Pozdrawiam

      Usuń
  2. Ciekawa wersja, nie omieszkam wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. woow muszą być pyszne! czy one nie są podobne w smaku do placków ziemniaczanych?

    OdpowiedzUsuń
  4. Mmm :) Domowe frytki zawsze doskonałe, zwłaszcza w takiej ciekawej wersji!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciesze się, że smakowało! Ale mam prośbę, napisz mi nastęonym razem, że wypróbowałaś! Dla mnie to zawsze jakieś pochlebstwo :D

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...