piątek, 15 czerwca 2012

Naleśniki bez mąki

Kilka dni temu widziałam ten przepis na tej stronie. Tak mi się spodobał, że nie omieszkałam przetestować go w swojej kuchni. Pierwszego dnia zrobiłam dokładnie wg przepisu, niestety nie mogłam przewrócić naleśnika na patelni, bo jest na prawdę bardzo delikatny. Zrzuciłabym jednak winę na brak zręczności. Następnego dnia postanowiłam zmodyfikować przepis i przewracanie wyszło też o wiele lepiej. Naleśniki były delikatne, bardzo cieniutkie i pyszne.
I pochwalić się muszę, że truskawki z mojego przydomowego ogródka :) jeszcze niezupełnie czerwone ale już słodziutkie. Powstrzymać się nie mogłam.


 Składniki:

  • 5 łyżek kaszy manny,
  • 1 jajko,
  • 2/3 szklanki śmietany kremówki (Ci, którzy boją się dodatkowych kalorii z powodzeniem mogą wykorzystać mleko),
  • 2 łyżeczki cukru,
  • 1/4 łyżeczki kakao,
  • szczypta soli,


Wykonanie:

Roztrzepuję energicznie jajko ze śmietanką. Dodaje resztę składników, mieszam i pozostawiam na ok. 40 min. Przez ten czas kasza pęcznieje. Następnie rozgrzewam patelnię posmarowaną odrobiną oleju. Patelnia musi być prawie sucha, czym niej tłuszczu tym lepiej. Wlewam ciasto, tak aby zakryło dno. Smażę do zarumienienia i przewracam, smażę z drugiej stronę jakieś 30 sekund. Z przygotowanego ciasta wyszło mi 5 naleśników o średnicy ok. 25 cm. Podałam je z bananami, truskawkami i cukrem pudrem. Smacznego.


3 komentarze:

  1. świetnie! idealne rozwiązanie, kiedy zabraknie mąki ;]

    OdpowiedzUsuń
  2. Zachęcam jednak do korzystania z przepisu nawet jak mąka jest w domu :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...