poniedziałek, 25 czerwca 2012

Rogaliki

Kiedyś nie przepadałam za rogalikami, ale kiedy spróbowałam rogali zrobionych przez panią Małgosię to oszalałam na ich punkcie. Na szczęście pani Małgosia zdradziła mi przepis i dzisiaj mogę  robić je sama w domu.



Składniki:

  • 100 g drożdży,
  • 200 ml śmietany 12% lub 18%,
  • 2 łyżki cukru,
  • szczypta soli,
  • 250 g margaryny,
  • ok. 1 kg mąki,
  • ok. 250 g marmolady (u mnie marmolada wieloowocowa)

Wykonanie:

W kubku rozcieram drożdże ze śmietaną, cukrem i szczyptą soli, odstawiam na godzinę do wyrośnięcia.

Po upływie tego czasu na stolnicy robię kopiec z mąki z zagłębieniem. Kroję margarynę w kostkę i rozrzucam ją na mąkę, a do zagłębienia wlewam wyrośnięte drożdże. Zagniatam ciasto podsypując mąką. Następnie robię walec i dzielę go na 5 części. Każdą część rozwałkowuję na kształt okręgu o grubości ok 2-3 m. Dzielę go na 8 trójkątów. Na szerszych częściach trójkątów kładę po łyżeczce marmolady. Zawijam formując rogale.

Piekę w piekarniku ok. 25 min w temp. 180 stopni Celsjusza.
Smacznego.


15 komentarzy:

  1. Takie zwykłe, kojarzą mi się z wczesnym dzieciństwem :) pychota

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie bym się poczęstowała :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. piekne rogaliki! porywam jednego

    OdpowiedzUsuń
  4. wyglądają świetnie! delikatne, dużo lukru...

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądają uroczo i na pewno były przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ja zawsze uwielbiałam rogaliki, uwielbiam też lukier, którego tu nie brakuje:D

    OdpowiedzUsuń
  7. jakie ładne!
    widzę, że hurtowo upiekłaś. więc... podziel się xd
    chętnie kilka z nich przygarnę!

    OdpowiedzUsuń
  8. Też robiłam! Uwielbiam! Jeszcze lubię z czekoladką ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Własnie siebie wyobrażam jutro rano z moją kawą i takim rogalikiem. O ile kawa i mleko jest, to rogalków nie ma :( cudowne :D

    Pozdrawiamy serdecznie

    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak przystało na Domową Boginię - BOSKIE!

    OdpowiedzUsuń
  11. Zamiast lukru, spróbuję użyć cukru pudru.

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...