środa, 27 czerwca 2012

Młoda kapustka z marchewką

Po prostu uwielbiam! Według mnie to doskonały dodatek do obiadu, np. do tradycyjnego schabowego z ziemniaczkami. Chociaż uwielbiam ją także samą, jako danie główne tylko wtedy potrafię jej zjeść nieprzyzwoicie dużo :)

A przepis jest banalnie prosty i gorąco zachęcam do wypróbowania.





Składniki:

  • średnia główka młodej kapusty,
  • pół kg marchwi, najlepiej również młodej,
  • pół kostki masła,
  • woda,
  • przyprawy: sól i pieprz

Wykonanie:

Kapustę szatkuję. Młodą marchewkę dokładnie myję, kroję na wzdłuż a następnie na półtalarki. Kapustę i marchew wrzucam do garnka i zalewam wodą do wysokości 1/3 wsadu. Następnie gotuję przez ok. 45 min na wolnym ogniu. Po upływie tego czasu wrzucam masło i czekam, aż odparuje się nadmiar wody. Na sam koniec doprawiam solą i pieprzem.

Rada: Kapusta zmniejszy znacznie swoją objętość, więc należy zaczekać z przyprawianiem na sam koniec.

5 komentarzy:

  1. Musze zrobic, smaka mi narobiłaś .

    OdpowiedzUsuń
  2. Wpłaśnie sie robi , tylko ja dodałam jeszcze koperku :)
    A i na jutro do pracy podsmarze sobie pokrojona w półksiężyce kiełbaske i zmieszam z kapustką .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie :) ja dla męża też dodałam kiełbaskę :)

      Usuń
  3. U mnie w domu mama robiła taką kapustkę do obiadu niedzielnego :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...