poniedziałek, 2 lipca 2012

Placuszki z gotowanych ziemniaków

Bywa, że ugotuję za dużo ziemniaków do obiadu. Nie lubię marnować jedzenia, więc szukam przepisów jakby to jeszcze wyczarować z pozostałości coś pysznego. Z ziemniaków często robię placuszki. Przepis pochodzi od mojej babci.





Składniki:

  • ugotowane ziemniaki (ja ostatnio miałam ok. 300 g),
  • 3 łyżki mąki,
  • 1 łyżka mleka,
  • 2 ząbki czosnku przeciśniętego przez praskę,
  • sól i pieprz,
  • tym razem dodałam także siekaną zieloną pietruszkę

Wykonanie:

Ziemniaki ugniatam widelcem, dodaję mąkę i mleko oraz przyprawy wg upodobań. Następnie zagniatam ręką do uzyskania gładkiej zwartej masy. Formuję małe kulki i rozgniatam je na blacie do grubości ok. 2 cm. Opiekam z dwóch stron na patelni na rozgrzanym oleju.

Doskonałe z sosem czosnkowym, tzatziki lub po prostu z keczupem.

Smacznego


3 komentarze:

  1. Właśnie dziś robię je na obiad z sosem pieczarkowym Mniam.....

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmmm...pycha. Zostały mi ziemniaczki z obiadu i gulasz. To zrobię placuszki na kolację :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...