sobota, 28 kwietnia 2012

Kurczak w sosie serowym


Postanowiłam zacząć właśnie od tego bardzo prostego dania. Dlaczego? Bo uwielbiam soczyste mięso piersi kurczaka i delikatny ser. Spotkałam na innych blogach podobną wersję tego przepisu z serem pleśniowym. Ja jednak chciałam zaproponować tańszą wersję.
Tę wersję kurczaka można podawać z ryżem, lub makaronem, np. w kształcie muszelek. Do tego jakaś lekka surówka z sałaty pekińskiej… mmmm…. pycha!


A oto przepis:

Składniki:
  • 2 pojedyncze piersi z kurczaka,
  • 2-4 serki topione (w zależności od ich wielkości),
  • 200 ml śmietany
  • 250 g pieczarek,
  • 2 ząbki czosnku,
  • przyprawy: sól, pieprz, majeranek

Wykonanie:
Piersi kurczaka dokładnie opłukujemy i kroimy w kostkę. Następnie wrzucamy na patelnię razem z posiekanym czosnkiem i podsmażamy. Kiedy mięso będzie już dobrze zarumienione, wrzucamy rozdrobnione serki topione i wlewamy odrobinę wody. Dzięki temu serki łatwej się rozpłyną.
Na drugiej patelni podsmażamy pieczarki. Gdy odparują większość wody wrzucamy je do mięsa. Dodajemy śmietanę, przyprawiamy wg uznania. Pozwalamy, aby sos z mięsem jeszcze chwilkę się pogotował.

I już :)
Smacznego

7 komentarzy:

  1. Witam :) wlasnie takiego przepisu szukalam :)) dzis bede robic,dam znac jak wyszlo :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czekam na relację :) pozdrawiam serdecznie

      Usuń
    2. No,pycha!! :)) Tylko zamiast majeranku dodalam koperek swiezy ,bo akurat mialam :) Smaczny przepis :) pozdrawiam serdecznie!!!

      Usuń
    3. Cieszę się bardzo, że smakowało :)

      Usuń
  2. Przesoliłam ehhh..... Ale wyjadłam mięsko i było dobre pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam,

    jakiej wielkości powinny być 2 serki topione, a jakiej 4? :)

    OdpowiedzUsuń
  4. łącznie powinno być ok 200-300 g serka topionego

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...